Hogyan hozzunk létre vállalati oktatási platformot?

Feltöltés dátuma:

Korábbi cikkünkben már volt arról szó, hogy mire jó az LMS (Learning Management System) és a tudásmenedzsment alapú gondolkodás vállalati oldalról. Arról viszont még nem beszéltünk, hogy hogyan is hozzunk létre egy vállalati oktatási platformot és milyen szempontokra figyeljünk oda, miközben megalkotjuk az alkalmazottjaink számára a tudásszerzést célzó szoftvert. Ebben a cikkben erre fogunk kitérni.

Érdemes tudni

Kezdjük az elején. Mi az az online vállalati oktatási platform?

A munkavállalók képzése egyszerűen nem állhat meg egy oktatási intézmény elvégzése után. Ezért fontos, hogy alkalmazottjainkat lehetőség szerint tovább képezzük. Az idei és tavalyi járványhelyzet még jobban rámutatott arra, hogy milyen hasznos is tud lenni a távoktatás akkor, ha egyrészt nem tudjuk jelenléti oktatásban megoldani vagy akkor, ha a munkavállaló rendkívül elfoglalt és szükség van egy rugalmas megoldásra. Így jönnek a képbe az online vállalati oktatás vagy angolul 'elearning' szoftverek. A tudásmenedzsment célja elsősorban az, hogy az alkalmazottak alapvető ismereteit bővítse.

Hogyan hozzunk létre a semmiből egy LMS platformot?

Mint minden célnak, ennek is a megálmodással kell kezdődnie, ehhez pedig fel kell tennünk magunknak pár kérdést:

  • Miért van szükség LMS-re?

  • Milyen problémákat oldana meg az LMS vagy mi a célja?

  • Ki fogja kidolgozni és implementálni az LMS-t?

  • Milyen forrásokat vagyunk hajlandóak rááldozni a rendszer létrehozására?

Ezután határozzuk meg, hogy a rendszer milyen funkciókkal rendelkezzen pontosan. Az összes funkciót meg kell határoznunk előre ahhoz, hogy a létrehozás során mindenre tudjunk gondolni.

Részletesen végig kell gondolnunk a megvalósítást, ugyanis a rendszernél figyelni kell arra, hogy minden eszközön, böngészőn (amennyiben azt igényli) működni tudjon. Ezen felül figyelemfelkető szoftvernek kell lennie, így a színösszeállítástól kezdve a grafikáig (webdesign), mindennek jól kigondoltnak kell lennie.

Specifikáció összerakása. Az LMS rendszer létrehozása során, az összes jól átgondolt és megtervezett részletet egy nagy specifikáció dokumentumba kell összerakni. A dokumentáció tartalmazza a rendszer követelményeit, a webdesign elvárásokat azaz a kinézetét és bármely más egyéb jellemzőjét. Amennyiben megengedhetjük magunknak, ezt bízzuk egy szakemberre, ugyanis tapasztalat nélkül egy ilyen dokumentáció igencsak időigényes lehet és sok nehézséggel kell számolnunk.

Ha minden készen áll, akkor elkezdhetjük fejleszteni a szoftvert és létrehozni a prototípust. Amint megvan a prototípus és a tesztelése sikerrel végződött, tovább léphetünk a kiadási és marketing szakaszba.

Utolsó lépésként fontos kiemelni a visszajelzést, ugyanis nem fogunk tudni fejlődni sem mi, sem pedig a termék, ha nem kérjük ki a felhasználók véleményét a működésről és kinézetről, tehát a hasznosságról.

Összességében nem nehezebb egy LMS rendszer létrehozása egy játék létrehozásától, azonban fontos, hogy körültekintőek, megfontoltak, részletesek és precízek legyünk már a legelső lépésektől kezdve. A rendszer kialakítása a megfelelő szakemberek segítségével messze nem a legnehezebb feladat, ezzel szemben már a tervezés és a teljesség igényével történő kidolgozás annál inkább. Ha a tervezés során kihagyunk valamit vagy nem gondoljuk át elég alaposan, akkor a megvalósítók hiába dolgozzák azt ki pontosan, a rendszerünk hibás lesz. Hibás rendszerrel pedig a munkavállalók oktatása sem lesz könnyű, sőt szinte értelme sincs.

Iratkozzon fel a hírlevelünkre!

Iratkozzon fel a hírlevelünkre, hogy elsőként értesülhessen legújabb projektjeinkről és technológiai újdonságainkról.

Podcast: Miközben mi még közjegyzőkhöz rohangálunk, Dubajban már NFT-vel kötnek szerződéseket

A hazai jogrendszer még nem áll készen a blokklánc kezelésére, de minden okunk megvan az izgatott várakozásra. A Mona Lisa fénymásolásáról, a blokkláncon tárolt lakásbérleti szerződésekről, a tokenizált alkoholokról, és arról, hogyan érdemes belevágni az NTF-s befektetésekbe, Gréczi Gergely közgazdásszal, a WebOrigo Magyarország Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.

Az online értékesítést és üzletmenedzsmentet forradalmasítása a mesterséges intelligenciával

Miben tud segíteni az AI, hogy a webshopunk hatékonyabban működjön? A Prodyflow AI-vezérelt megoldásai átalakították a Vivien Vance ruházati márka online értékesítését és üzletmenedzsmentjét. Előrejelző analitikával és automatizálással az AI-alapú forgalom- és készlet-előrejelző rendszerünk optimális készletszinteket biztosít, csökkentve a költségeket és kiküszöbölve a készlethiányt. Az AI chatbot bevezetése lehetővé teszi a Vivien Vance számára, hogy éjjel-nappal személyre szabott segítséget nyújtson, miközben értékes erőforrásokat takarít meg.