A tanácsadás lépései
Stratégiai elemzés
Ebben a szakaszban azonosítjuk a kérdéseket, és ellenőrizzük, hogy azok összhangban vannak-e az üzleti stratégiával. Ezután egy átfogó helyzetelemzés keretein belül megvizsgáljuk a vállalat korábbi céljait, azok teljesülését, valamint a jelen fennálló helyzetet is. Ez a lépés remek kiindulási pont annak érdekében, hogy megtaláljuk a vállalkozásnak tökéletesen megfelelő fejlesztési területet.
Vízió, misszió, célok felmérése
A szakasz során meghatározzuk az informatikai missziót, víziót, valamint a stratégiai célokat is, átfogó képet kapva így arról, hogy hova is szeretnénk eljutni.
Misszió (küldetés): Küldetés, melyet a vállalat a jövőben be akar tölteni.
Vízió (jövőkép): A vállalat által felvázolt kívánt, jövőbeni állapotot rögzíti.
IT „üzleti modell” vizsgálata
Felülvizsgáljuk a korábban kialakított „üzleti” modellt, mely keretet ad az egyes informatikai szegmensek kifejtésének. Ha megismerjük a modellt, könnyebben feltárhatjuk a benne rejlő hibákat, megtalálhatjuk azokat a területeket, melyekre koncentrálnunk kell a szoftver fejlesztéssel.
Stratégiai térkép
Elkészítjük a stratégiai térképet, mely szemléletesen bemutatja az egyes célok összefüggéseit: Üzleti cél – IT stratégiai cél, valamint Alkalmazás infrastruktúra – Szervezet összefüggések.
Részletes akcióterv
A tanácsadás utolsó fázisa a korábban meghatározott premisszák alapján felépített stratégiai akcióterv kidolgozása. A stratégiai célokból vezetjük le a részletes akciókat, melyek megvalósításával nagy mértékű fejlődést eredményezhetünk. Az akcióterv tartalmazza azon rendszer tervezését, amelyik a legoptimálisabb és leginkább a vállalkozás igényeinek megfelelő, így Ön tudni fogja, hogy milyen irányban érdemes tovább haladni a webfejlesztéssel.
Igény esetén a szakasz végén pontos költségtervet adunk, hogy tervezni tudjon, mely rendszer milyen költséggel járna bevezetése esetén.