Alku lehetősége a webshopokban

Feltöltés dátuma:

A múltban, ha meg akartunk venni valamit a piacon, de nem volt rá elég pénzünk, úgynevezett alkudozásba fogtunk azt remélve, hogy az eladó hajlandó alacsonyabb (számunkra elérhető) áron eladni az adott terméket. Napjainkban azért ez nem olyan egyszerű, ugyanis elterjedtek (főleg a járványhelyzetben) az úgynevezett webshopok, ahol a termékeket és/vagy szolgáltatásokat megrendeltünk kényelmes otthonunkból és hazáig elhozták nekünk. Ezzel viszont meg elvesztettük a lehetőségét annak, hogy az eredeti árnál olcsóbban jussunk hozzá a termékhez (nem ideértve most az akciós termékeket). Az alkura azonban a webshopokban is van lehetőség, ennek módjáról tudhat meg érdekes információkat cikkünkből. 

Online alkudozás

Jelenleg kevés lehetőségünk van alkudni egy-egy termék árából, hiszen a webáruházakban fix ár van, de azért ne csüggedjünk el!

A világ egyik legnagyobb internetes bolhapiaca a jól ismert Ebay. Már az Ebay-en is vannak fix áras termékek, de rengeteg lehetőség van a nézelődésre és ami fontosabb, az alkudozásra. Érdekességképp pedig érdemes megemlíteni, hogy az Ebay-en nincsenek nagy alkudozások, ugyanis az eladó és a vevő elég hamar meg szokott egyezni.

Magyarországon nincs kialakulva annyira az internetes alkudozás lehetősége, de azért van példa hazánkban is rá. Az egyik régi könyvekkel kereskedő oldal is lehetővé teszi webshopjában a könyvek értékének lejjebb alkudozását és vitelét, de erre van egy saját kialakult eljárásuk. Tehát nem csak az alkudozásról szól a dolog, vannak ebben a történetben számukra előnyökkel járó lépések az alkudozást megelőzően.

Ami még sokak számára ismeretlen kifejezés, az az úgynevezett alkurobot vagy alkubot. Az alkubot egy chatfelület, amelynek a célja a vásárló „meggyőzése” a termék megvételéről úgy, hogy maga a vásárló is elégedettnek érezze magát. A konverziót rendkívül hatékonyan növeli az alkubot ezzel nagyobb bevételhez juttatva a vállalkozást.

Végül pedig egy kis belelátás abba, hogy hogyan tudunk az eladóval/chatbottal való kontaktálás nélkül alkudozni?

A differenciált árképzés lényege, hogy az internetes webáruházak a böngészőnk által tárolt adatok alapján különböző árakat szabnak meg nekünk, mint más vásárlóknak. Például, ha látja, hogy honnan jelentkeztem be többször, hányszor vásároltam, azok milyen árban voltak, ezek alapján magasabb áron láthatom és vehetem meg a terméket, mint mások. Viszont ezzel együtt, ha megnéztél egy terméket, a kosaradba tetted, de nem vetted meg vagy látják, hogy nemrég egy konkurens oldalon jártál, akkor akciósan, vagy olcsóbban fogod megkapni a terméket. Ne vegyük félvállról, körülbelül 15/20%-os eltérésekről van szó. Szóval, ha valaki ugyanabban az időben nézi velem ugyanazt a terméket, megtörténhet nem ritkán, hogy sokkal drágábban látja az adott terméket, mint én.

Összességében tehát a virtuális térben és az ott található boltokban kevés lehetőség van a hagyományos értelemben vett alkudozásra, viszont mint mindennek, ennek is megvannak a kiskapui és trükkjei. Ezáltal talán ki fog alakulni az alkudozás teljesen új fajtája, melynek a hivatalos felfedezése még várat magára vagy az alkubotok fogják elárasztani az online piacot.

Iratkozzon fel a hírlevelünkre!

Iratkozzon fel a hírlevelünkre, hogy elsőként értesülhessen legújabb projektjeinkről és technológiai újdonságainkról.

Óvakodjon a WebOrigo-t megszemélyesítő csalóktól

Tudomásunkra jutott, hogy gátlástalan személyek meggyőző átverések létrehozására használják cégünk nevét és logóját. Ezek a csalók gyakran használnak megtévesztő e-maileket, hamis weboldalakat vagy közösségi média profilokat, amelyek megpróbálják utánozni hivatalos csatornáinkat. Céljuk az, hogy a felhasználókat érzékeny személyes adatok, például bejelentkezési adatok, pénzügyi adatok vagy egyéb bizalmas adatok kiadására csábítsák.

10 gyakori SEO hibák elkerülése az e-kereskedelemben

A keresőoptimalizálás (SEO) kulcsfontosságú minden e-kereskedelmi vállalkozás sikeréhez. Ez a kulcsa annak, hogy webáruháza jól szerepeljen a keresőmotorok találati listáján, vonzza az organikus forgalmat, és végső soron az eladásokat. Vannak azonban olyan gyakori SEO hibák, amelyeket az e-kereskedelmi vállalkozások gyakran elkövetnek, és amelyek akadályozhatják növekedésüket és sikerüket. Ebben a cikkben 10 ilyen gyakori SEO hibát emelünk ki, és betekintést nyújtunk abba, hogyan kerülheti el őket.