Alku lehetősége a webshopokban

Feltöltés dátuma:

A múltban, ha meg akartunk venni valamit a piacon, de nem volt rá elég pénzünk, úgynevezett alkudozásba fogtunk azt remélve, hogy az eladó hajlandó alacsonyabb (számunkra elérhető) áron eladni az adott terméket. Napjainkban azért ez nem olyan egyszerű, ugyanis elterjedtek (főleg a járványhelyzetben) az úgynevezett webshopok, ahol a termékeket és/vagy szolgáltatásokat megrendeltünk kényelmes otthonunkból és hazáig elhozták nekünk. Ezzel viszont meg elvesztettük a lehetőségét annak, hogy az eredeti árnál olcsóbban jussunk hozzá a termékhez (nem ideértve most az akciós termékeket). Az alkura azonban a webshopokban is van lehetőség, ennek módjáról tudhat meg érdekes információkat cikkünkből. 

Online alkudozás

Jelenleg kevés lehetőségünk van alkudni egy-egy termék árából, hiszen a webáruházakban fix ár van, de azért ne csüggedjünk el!

A világ egyik legnagyobb internetes bolhapiaca a jól ismert Ebay. Már az Ebay-en is vannak fix áras termékek, de rengeteg lehetőség van a nézelődésre és ami fontosabb, az alkudozásra. Érdekességképp pedig érdemes megemlíteni, hogy az Ebay-en nincsenek nagy alkudozások, ugyanis az eladó és a vevő elég hamar meg szokott egyezni.

Magyarországon nincs kialakulva annyira az internetes alkudozás lehetősége, de azért van példa hazánkban is rá. Az egyik régi könyvekkel kereskedő oldal is lehetővé teszi webshopjában a könyvek értékének lejjebb alkudozását és vitelét, de erre van egy saját kialakult eljárásuk. Tehát nem csak az alkudozásról szól a dolog, vannak ebben a történetben számukra előnyökkel járó lépések az alkudozást megelőzően.

Ami még sokak számára ismeretlen kifejezés, az az úgynevezett alkurobot vagy alkubot. Az alkubot egy chatfelület, amelynek a célja a vásárló „meggyőzése” a termék megvételéről úgy, hogy maga a vásárló is elégedettnek érezze magát. A konverziót rendkívül hatékonyan növeli az alkubot ezzel nagyobb bevételhez juttatva a vállalkozást.

Végül pedig egy kis belelátás abba, hogy hogyan tudunk az eladóval/chatbottal való kontaktálás nélkül alkudozni?

A differenciált árképzés lényege, hogy az internetes webáruházak a böngészőnk által tárolt adatok alapján különböző árakat szabnak meg nekünk, mint más vásárlóknak. Például, ha látja, hogy honnan jelentkeztem be többször, hányszor vásároltam, azok milyen árban voltak, ezek alapján magasabb áron láthatom és vehetem meg a terméket, mint mások. Viszont ezzel együtt, ha megnéztél egy terméket, a kosaradba tetted, de nem vetted meg vagy látják, hogy nemrég egy konkurens oldalon jártál, akkor akciósan, vagy olcsóbban fogod megkapni a terméket. Ne vegyük félvállról, körülbelül 15/20%-os eltérésekről van szó. Szóval, ha valaki ugyanabban az időben nézi velem ugyanazt a terméket, megtörténhet nem ritkán, hogy sokkal drágábban látja az adott terméket, mint én.

Összességében tehát a virtuális térben és az ott található boltokban kevés lehetőség van a hagyományos értelemben vett alkudozásra, viszont mint mindennek, ennek is megvannak a kiskapui és trükkjei. Ezáltal talán ki fog alakulni az alkudozás teljesen új fajtája, melynek a hivatalos felfedezése még várat magára vagy az alkubotok fogják elárasztani az online piacot.

Iratkozzon fel a hírlevelünkre!

Iratkozzon fel a hírlevelünkre, hogy elsőként értesülhessen legújabb projektjeinkről és technológiai újdonságainkról.

A Shopify előnyei és hátrányai

A Shopify egy teljes körű kereskedelmi platform, amely lehetővé teszi egy vállalkozás indítását, növekedését és irányítását.

WordPress tudnivalók – avagy miért lehet jó választás?

Egy átfogó képet adunk arról, hogy melyek a WordPress webhelyek előnyei és hátrányai, hogy láthassa milyen hatékony lehet vállalkozása számára.