Arculattervezés – miért fontos a jó logó?

Feltöltés dátuma:

Coca-Cola, Apple, McDonald’s, Nike… Sikeres cégek, legendás logóval. Az emberek többsége jól ismeri ezeket a jelképeket, jelentőségük viszont az arculattervezésnek köszönhetően még nagyobb, mint gondolnánk.

Az arculat alapköve, a logó

A vállalatok akár több tízezer dollárt is hajlamosak a logótervezés és -kivitelezés folyamatába fektetni, ami őrült összegnek tűnhet, tekintve, hogy minimális kreativitással szinte bárki képes lehet egy adott cégér kitalálására, de akár megrajzolására is. Azonban nem véletlen, hogy ezt a munkát inkább profikra bízzák, mivel a logó a vállalat arculatának egyik, ha nem a legfontosabb eleme. Az ábra, amivel nap mint nap találkozik az ember, ami „beleég az agyába”, az arculattervezés alapja.

Az emberek évezredek óta használnak szimbólumokat kommunikációs célokra. A „logó” kifejezés a görög „logosból” szóból származik, mely azt jelenti: “szó”. Egy ilyen jelképre a tervezése során úgy gondolunk, mint egy virtuális szóra, amely a lehető legtömörebb módon fejez ki és közvetít üzenetet a befogadók felé.

A logó által jól felismerhetővé válik a márka, gondoljunk pl. a Nike pipájára. Szöveg sem kell hozzá, tudjuk, hogy mit takar, hiszen az agyunk tudatosan és tudattalanul is összekapcsolja azt a jelentésével - ennyit tesz a jó arculattervezés.

Tűnj ki a logóddal!

A legfontosabb cél az arculattervezés során, hogy a logó megjegyezhető és felismerhető legyen. Nem szerencsés, ha a szimbólum beleolvad a többi közé, törekedni kell arra, hogy kitűnjön a felhozatalból. Az egyszerű designra érdemes törekedni, emellett komoly figyelmet kell fordítani a formára és a színvilágra, amik segítenek átadni az üzenetet, amivel a befogadót célozzuk meg.

Logót egyszerű készíteni, JÓ LOGÓT azonban annál nehezebb, így érdemes a szakemberekre bízni, ezt az aprónak tűnő, ám annál fontosabb lépést a cég arculatépítése közben.

Iratkozzon fel a hírlevelünkre!

Iratkozzon fel a hírlevelünkre, hogy elsőként értesülhessen legújabb projektjeinkről és technológiai újdonságainkról.

Podcast: Miközben mi még közjegyzőkhöz rohangálunk, Dubajban már NFT-vel kötnek szerződéseket

A hazai jogrendszer még nem áll készen a blokklánc kezelésére, de minden okunk megvan az izgatott várakozásra. A Mona Lisa fénymásolásáról, a blokkláncon tárolt lakásbérleti szerződésekről, a tokenizált alkoholokról, és arról, hogyan érdemes belevágni az NTF-s befektetésekbe, Gréczi Gergely közgazdásszal, a WebOrigo Magyarország Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.

Ingatlanok tokenizálása: Hogyan alakítják át az NFT-k az ingatlantulajdont

A stabilitásáról és régóta fennálló gyakorlatáról ismert ingatlanipar a nem megmagyarázható tokenek (NFT-k) megjelenésével szeizmikus változást tapasztal. Ezek az egyedi, blokklánc-technológiával működtetett digitális eszközök forradalmasítják az ingatlantulajdonlást azáltal, hogy tokenizálják az ingatlanvagyont. Ebben a cikkben azt vizsgáljuk meg, hogy az NFT-k hogyan alakítják át az ingatlanbefektetések és -tulajdonlás tájképét.