Arculattervezés – miért fontos a jó logó?
Feltöltés dátuma:
Coca-Cola, Apple, McDonald’s, Nike… Sikeres cégek, legendás logóval. Az emberek többsége jól ismeri ezeket a jelképeket, jelentőségük viszont az arculattervezésnek köszönhetően még nagyobb, mint gondolnánk.
Az arculat alapköve, a logó
A vállalatok akár több tízezer dollárt is hajlamosak a logótervezés és -kivitelezés folyamatába fektetni, ami őrült összegnek tűnhet, tekintve, hogy minimális kreativitással szinte bárki képes lehet egy adott cégér kitalálására, de akár megrajzolására is. Azonban nem véletlen, hogy ezt a munkát inkább profikra bízzák, mivel a logó a vállalat arculatának egyik, ha nem a legfontosabb eleme. Az ábra, amivel nap mint nap találkozik az ember, ami „beleég az agyába”, az arculattervezés alapja.
Az emberek évezredek óta használnak szimbólumokat kommunikációs célokra. A „logó” kifejezés a görög „logosból” szóból származik, mely azt jelenti: “szó”. Egy ilyen jelképre a tervezése során úgy gondolunk, mint egy virtuális szóra, amely a lehető legtömörebb módon fejez ki és közvetít üzenetet a befogadók felé.
A logó által jól felismerhetővé válik a márka, gondoljunk pl. a Nike pipájára. Szöveg sem kell hozzá, tudjuk, hogy mit takar, hiszen az agyunk tudatosan és tudattalanul is összekapcsolja azt a jelentésével - ennyit tesz a jó arculattervezés.
Tűnj ki a logóddal!
A legfontosabb cél az arculattervezés során, hogy a logó megjegyezhető és felismerhető legyen. Nem szerencsés, ha a szimbólum beleolvad a többi közé, törekedni kell arra, hogy kitűnjön a felhozatalból. Az egyszerű designra érdemes törekedni, emellett komoly figyelmet kell fordítani a formára és a színvilágra, amik segítenek átadni az üzenetet, amivel a befogadót célozzuk meg.
Logót egyszerű készíteni, JÓ LOGÓT azonban annál nehezebb, így érdemes a szakemberekre bízni, ezt az aprónak tűnő, ám annál fontosabb lépést a cég arculatépítése közben.
Iratkozzon fel a hírlevelünkre!
Iratkozzon fel a hírlevelünkre, hogy elsőként értesülhessen legújabb projektjeinkről és technológiai újdonságainkról.
Kiberbiztonsági program a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara biztosításával
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara 2025-ben elindította Kiberbiztonsági programját. A program keretében többféle szolgáltatást is nyújtunk a kkv-knak. A szolgáltatások azt az igényt hivatottak kielégíteni, hogy a magyar vállalkozások mind a jogi megfelelés, mint a technológiai szintű védelem terén megbízható támogatásban részesüljenek. Célunk továbbá, hogy a kiberbiztonsági piac résztvevőit megismertessük egymással, ezáltal is segítve ennek a feltörekvő piacnak az erősödését.













