Arculattervezés – miért fontos a jó logó?

Feltöltés dátuma:

Coca-Cola, Apple, McDonald’s, Nike… Sikeres cégek, legendás logóval. Az emberek többsége jól ismeri ezeket a jelképeket, jelentőségük viszont az arculattervezésnek köszönhetően még nagyobb, mint gondolnánk.

Az arculat alapköve, a logó

A vállalatok akár több tízezer dollárt is hajlamosak a logótervezés és -kivitelezés folyamatába fektetni, ami őrült összegnek tűnhet, tekintve, hogy minimális kreativitással szinte bárki képes lehet egy adott cégér kitalálására, de akár megrajzolására is. Azonban nem véletlen, hogy ezt a munkát inkább profikra bízzák, mivel a logó a vállalat arculatának egyik, ha nem a legfontosabb eleme. Az ábra, amivel nap mint nap találkozik az ember, ami „beleég az agyába”, az arculattervezés alapja.

Az emberek évezredek óta használnak szimbólumokat kommunikációs célokra. A „logó” kifejezés a görög „logosból” szóból származik, mely azt jelenti: “szó”. Egy ilyen jelképre a tervezése során úgy gondolunk, mint egy virtuális szóra, amely a lehető legtömörebb módon fejez ki és közvetít üzenetet a befogadók felé.

A logó által jól felismerhetővé válik a márka, gondoljunk pl. a Nike pipájára. Szöveg sem kell hozzá, tudjuk, hogy mit takar, hiszen az agyunk tudatosan és tudattalanul is összekapcsolja azt a jelentésével - ennyit tesz a jó arculattervezés.

Tűnj ki a logóddal!

A legfontosabb cél az arculattervezés során, hogy a logó megjegyezhető és felismerhető legyen. Nem szerencsés, ha a szimbólum beleolvad a többi közé, törekedni kell arra, hogy kitűnjön a felhozatalból. Az egyszerű designra érdemes törekedni, emellett komoly figyelmet kell fordítani a formára és a színvilágra, amik segítenek átadni az üzenetet, amivel a befogadót célozzuk meg.

Logót egyszerű készíteni, JÓ LOGÓT azonban annál nehezebb, így érdemes a szakemberekre bízni, ezt az aprónak tűnő, ám annál fontosabb lépést a cég arculatépítése közben.

Iratkozzon fel a hírlevelünkre!

Iratkozzon fel a hírlevelünkre, hogy elsőként értesülhessen legújabb projektjeinkről és technológiai újdonságainkról.

Navigálás a DeFi protokollok között: Az ideális fejlesztési keretrendszer kiválasztása

A decentralizált pénzügyek (DeFi) úttörő erőként jelentek meg a pénzügyi világban, innovatív megoldásokat kínálva a banki, hitelezési, kereskedési és vagyonkezelési területeken. Ahogy a DeFi iránti érdeklődés folyamatosan növekszik, a fejlesztők a DeFi protokollok létrehozásakor rengeteg lehetőséget kapnak. A megfelelő fejlesztési keretrendszer kiválasztása kulcsfontosságú a skálázhatóság, a biztonság és az interoperabilitás biztosítása szempontjából. Ebben a cikkben a legfontosabb szempontokat és tényezőket vesszük sorra, hogy segítsük a fejlesztőket a DeFi protokollfejlesztési keretrendszerek között eligazodni.

A tulajdonjog és a hozzáférés-ellenőrzés forradalmasítása a közüzemi NFT-kkel

A nem-pénzre váltható tokenek (NFT-k) forradalmat indítottak el a digitális tulajdonjogok terén, lehetővé téve az egyének számára, hogy egyedi digitális eszközök felett tulajdonjogot szerezzenek. Bár az NFT-ket elsősorban a digitális művészettel és a gyűjteményekkel hozták összefüggésbe, hasznosságuk messze túlmutat az esztétikán. Az NFT-k újradefiniálják a tulajdonjogot és a hozzáférés-ellenőrzést a különböző iparágakban, és innovatív megoldásokat kínálnak a régóta fennálló kihívásokra. Ebben a cikkben azt vizsgáljuk meg, hogy a használati NFT-k hogyan forradalmasítják a tulajdonjogot és a hozzáférés-ellenőrzést különböző ágazatokban.