Egyre népszerűbb az online kártyás fizetés

Feltöltés dátuma:

Évekkel ezelőtt, amikor már az online kártyás fizetés javában működött, még akkor is sokkal többször választották a vásárlók a készpénzes fizetés lehetőségét, mint a kártyásat. Az utóbbi években (nagyobbrészt köszönhetően a járványnak) félretettük a félelmeinket és jelentősen elkezdett növekedni az online kártyás fizetéssel élők száma.

Mi lehet ennek a tendenciának az oka?

A válasz egyszerű: mi emberek nem bízunk senkiben. Még azzal együtt is, hogy a weboldal készítés során a fejlesztők a lehető legbiztonságosabbá teszik azokat, még úgysem merjük az algoritmusokra bízni a pénzünket. Ezért hát igyekeztünk szinte minden körülmény között magunk intézni kifizetéseinket, így, ha kell elmegyünk a postára vagy többet fizetünk egy termékért csak azért, hogy a készpénzünkkel utánvéttel fizethessünk.

Amióta a koronavírus járvány kitört a világban, így Magyarországon is és a készpénzes fizetőeszköz szinte veszélyessé vált, így kénytelenek voltunk alkalmazkodni a helyzethez és többször elővenni a kártyánkat. Az utóbbi években (nagyobbrészt köszönhetően a járványnak) félretettük a félelmeinket és jelentősen elkezdett növekedni az online kártyás fizetéssel élők száma. A járvány mellett azért ez annak is köszönhető, hogy például ultrabiztonságos rendszert (kétfaktoros autentikációs rendszert) vezettek be hazánkban is.

A webshopokban történő vásárlás során, bár még mindig népszerű az utánvétes készpénzes fizetési mód, egyre jobban tolódunk a készpénzmentesség felé.

Mik azok a tényezők, amelyek miatt még mindig a készpénzes fizetés a legnépszerűbb?

  • hosszú múltra nyúló berögződés a magyar lakosság körében, a készpénzes fizetés

  • egyes munkavállalók még készpénzben kapják meg fizetésüket

  • likviditási problémákból fakadóan, inkább utólag törlesztünk

  • bizalmatlanságból fakadóan, nem szeretnénk, hogy visszaéljenek a kártyaadatainkkal

  • demográfiai összetétel: az online vásárlók átlagéletkora körülbelül 45 év

  • a hazai piac rugalmassága okán van lehetőség utánvételre

Ezen tényezők változásával befolyásolja az online kártyás fizetés gyakoriságát is, ezért a jövőben számíthatunk még jelentősebb növekedésre ezen a fizetési területen.

Összességében tehát az online kártyás vásárlások gyakorisága a korábbi években egy lassú növekedésnek indult, a járványhelyzet pedig nagyot dobott ezen. A jövőben várható, hogy a jelenlegi többségében pozitív tapasztalat miatt még tovább fog növekedni az online kártyás fizetés használatának száma és a fentebb említett készpénzes fizetést elősegítő tényezők szép lassan el fognak tűnni. Azért ezeket a változásokat valószínűleg nem a következő pár évben fogjuk teljességében tapasztalni.

A cikkünk végére pedig egy részletesebb kutatást linkelünk, amely 2018 és 2020 között mutatja be az online kártyás vásárlások növekedésének ütemét, kitekintéssel a 2021-es évre is.

Kutatás: https://www.shoprenter.hu/blog/online-fizetesi-modok-magyarorszagon

Iratkozzon fel a hírlevelünkre!

Iratkozzon fel a hírlevelünkre, hogy elsőként értesülhessen legújabb projektjeinkről és technológiai újdonságainkról.

A Shopify előnyei és hátrányai

A Shopify egy teljes körű kereskedelmi platform, amely lehetővé teszi egy vállalkozás indítását, növekedését és irányítását.

WordPress tudnivalók – avagy miért lehet jó választás?

Egy átfogó képet adunk arról, hogy melyek a WordPress webhelyek előnyei és hátrányai, hogy láthassa milyen hatékony lehet vállalkozása számára.