Egyre népszerűbb az online kártyás fizetés
Feltöltés dátuma:
Évekkel ezelőtt, amikor már az online kártyás fizetés javában működött, még akkor is sokkal többször választották a vásárlók a készpénzes fizetés lehetőségét, mint a kártyásat. Az utóbbi években (nagyobbrészt köszönhetően a járványnak) félretettük a félelmeinket és jelentősen elkezdett növekedni az online kártyás fizetéssel élők száma.
Mi lehet ennek a tendenciának az oka?
A válasz egyszerű: mi emberek nem bízunk senkiben. Még azzal együtt is, hogy a weboldal készítés során a fejlesztők a lehető legbiztonságosabbá teszik azokat, még úgysem merjük az algoritmusokra bízni a pénzünket. Ezért hát igyekeztünk szinte minden körülmény között magunk intézni kifizetéseinket, így, ha kell elmegyünk a postára vagy többet fizetünk egy termékért csak azért, hogy a készpénzünkkel utánvéttel fizethessünk.
Amióta a koronavírus járvány kitört a világban, így Magyarországon is és a készpénzes fizetőeszköz szinte veszélyessé vált, így kénytelenek voltunk alkalmazkodni a helyzethez és többször elővenni a kártyánkat. Az utóbbi években (nagyobbrészt köszönhetően a járványnak) félretettük a félelmeinket és jelentősen elkezdett növekedni az online kártyás fizetéssel élők száma. A járvány mellett azért ez annak is köszönhető, hogy például ultrabiztonságos rendszert (kétfaktoros autentikációs rendszert) vezettek be hazánkban is.
A webshopokban történő vásárlás során, bár még mindig népszerű az utánvétes készpénzes fizetési mód, egyre jobban tolódunk a készpénzmentesség felé.
Mik azok a tényezők, amelyek miatt még mindig a készpénzes fizetés a legnépszerűbb?
-
hosszú múltra nyúló berögződés a magyar lakosság körében, a készpénzes fizetés
-
egyes munkavállalók még készpénzben kapják meg fizetésüket
-
likviditási problémákból fakadóan, inkább utólag törlesztünk
-
bizalmatlanságból fakadóan, nem szeretnénk, hogy visszaéljenek a kártyaadatainkkal
-
demográfiai összetétel: az online vásárlók átlagéletkora körülbelül 45 év
-
a hazai piac rugalmassága okán van lehetőség utánvételre
Ezen tényezők változásával befolyásolja az online kártyás fizetés gyakoriságát is, ezért a jövőben számíthatunk még jelentősebb növekedésre ezen a fizetési területen.
Összességében tehát az online kártyás vásárlások gyakorisága a korábbi években egy lassú növekedésnek indult, a járványhelyzet pedig nagyot dobott ezen. A jövőben várható, hogy a jelenlegi többségében pozitív tapasztalat miatt még tovább fog növekedni az online kártyás fizetés használatának száma és a fentebb említett készpénzes fizetést elősegítő tényezők szép lassan el fognak tűnni. Azért ezeket a változásokat valószínűleg nem a következő pár évben fogjuk teljességében tapasztalni.
A cikkünk végére pedig egy részletesebb kutatást linkelünk, amely 2018 és 2020 között mutatja be az online kártyás vásárlások növekedésének ütemét, kitekintéssel a 2021-es évre is.
Kutatás: https://www.shoprenter.hu/blog/online-fizetesi-modok-magyarorszagon
Iratkozzon fel a hírlevelünkre!
Iratkozzon fel a hírlevelünkre, hogy elsőként értesülhessen legújabb projektjeinkről és technológiai újdonságainkról.
UX-tesztelés és felhasználói visszajelzések gyűjtése a kivételes felhasználói felülethez
A mai, rendkívül versenyképes digitális környezetben a kivételes felhasználói felület (UI) létrehozása kulcsfontosságú a sikerhez. De hogyan biztosíthatja, hogy a felhasználói felület kialakítása valóban megfeleljen a felhasználók igényeinek és elvárásainak? A válasz a felhasználói élmény (UX) tesztelése és a felhasználói visszajelzések gyűjtése. Ebben az átfogó cikkben mélyen belemerülünk ezeknek a gyakorlatoknak a fontosságába, és részletes betekintést nyújtunk abba, hogyan segíthetnek Önnek egy olyan kiemelkedő felhasználói felület kialakításában, amely rezonál a közönségére.
Navigálás a SEO eszköztárban: Hogyan válasszuk ki az igényeinknek megfelelő SEO-eszközöket?
A keresőoptimalizálás (SEO) folyamatosan fejlődő világában a versenyképesség és a relevancia megőrzéséhez nagy teljesítményű SEO-eszközök segítségére van szükség. Ezek az eszközök segíthetnek Önnek elemezni webhelye teljesítményét, azonosítani a fejlesztendő területeket, és nyomon követni az idővel elért eredményeket. Mivel azonban nagyszámú SEO-eszköz áll rendelkezésre, elengedhetetlen, hogy az Ön egyedi igényeinek megfelelően válassza ki a megfelelőt. Ebben a cikkben a legjobb SEO-eszközök közül néhányat vizsgálunk meg, és útmutatást adunk, hogyan választhatja ki a SEO-stratégiájához legmegfelelőbbeket.