Bővebben a lean szemléletről

Feltöltés dátuma:

Az egyesek számára még ismeretlen lean személetnek két alapelve van. A következő cikkünkben erről a szemléletről írunk bővebben. Az egyik alapelv, hogy egy cég a belső folyamataiból eltávolítson olyan veszteségeket, amelyekért a vevő nem fog fizetni. A másik pedig az, hogy a dolgozókat tiszteljük. Tehát egy lean vállalat arra fog törekedni, hogy minél hatékonyabbak legyenek a folyamatai és a veszteségeit minimálisra csökkentse. Ehhez viszont a cég belső működését kell fejleszteni, a munkavállalókat pedig folyamatosan képezni.

Hatékonyság mindenek felett

A lean fő kérdése az, hogy hogyan állítható elő a vevő számára a lehető legnagyobb érték úgy, hogy a lehető legkisebb erőforrást, időt, energiát és erőfeszítést igényeljen.

 

Ezért a lean szervezet képes felismerni, hogy a vevői számára mit jelent az érték. Tehát a fókusz, amely más szemléletben a menedzsmentre, a technológiára, eszközökre és ezek optimalizálására helyeződik, a lean szemléletben áttevődik a termékek és eszközök áramlásának optimalizálására. Ami jó még a lean-ben, hogy minden egyes folyamatra alkalmazható. Ez nem egy rövidtávú költségcsökkentést célzó szemlélet, hanem hosszútávú és jelentős olyannyira, hogy teljes átalakulást kíván a szemléletre történő átváltás.

 

A lean szemlélet megcélozza a pazarlás formáinak teljes megszüntetését, ez egy kultúra inkább és nem egy taktika.

 

A személet öt alapelve a vevő szemszögéből történő érték meghatározása, az értékáram azonosítása, tehát, hogy az előállítás céljából mely tevékenységek szükségesek. Ez után meg is teremtjük az értékáramot. Negyedik alapelv, hogy egy húzóelvet kell kialakítni, így csak azt szabad előállítani, amit a vevő igényel is. Végül pedig törekedik a tökéletességre oly módon, hogy a veszteség lehetőségeket kutatja és lehetőség szerint megszünteti.

 

Összességében a lean szemléletről elmondható, hogy nem szükséges új folyamatokat létrehozni, viszont törekedni kell a már létező folyamatok javítására. Ezt pedig úgy lehet a legjobban, ha helyben intézzük a vizsgálatot és a folyamatok javítását ott helyben elvégezzük.

Iratkozzon fel a hírlevelünkre!

Iratkozzon fel a hírlevelünkre, hogy elsőként értesülhessen legújabb projektjeinkről és technológiai újdonságainkról.

Óvakodjon a WebOrigo-t megszemélyesítő csalóktól

Tudomásunkra jutott, hogy gátlástalan személyek meggyőző átverések létrehozására használják cégünk nevét és logóját. Ezek a csalók gyakran használnak megtévesztő e-maileket, hamis weboldalakat vagy közösségi média profilokat, amelyek megpróbálják utánozni hivatalos csatornáinkat. Céljuk az, hogy a felhasználókat érzékeny személyes adatok, például bejelentkezési adatok, pénzügyi adatok vagy egyéb bizalmas adatok kiadására csábítsák.

10 gyakori SEO hibák elkerülése az e-kereskedelemben

A keresőoptimalizálás (SEO) kulcsfontosságú minden e-kereskedelmi vállalkozás sikeréhez. Ez a kulcsa annak, hogy webáruháza jól szerepeljen a keresőmotorok találati listáján, vonzza az organikus forgalmat, és végső soron az eladásokat. Vannak azonban olyan gyakori SEO hibák, amelyeket az e-kereskedelmi vállalkozások gyakran elkövetnek, és amelyek akadályozhatják növekedésüket és sikerüket. Ebben a cikkben 10 ilyen gyakori SEO hibát emelünk ki, és betekintést nyújtunk abba, hogyan kerülheti el őket.