Mi az NFT? – ismerkedés a fogalommal

Feltöltés dátuma:

Villámgyorsan terjed az NFT kifejezés, és már a digitális világban sem kell feltétlenül gyakori vendégnek lenni, hogy találkozzunk a rövidítéssel. Az emberek nagyrésze azonban – azon kívül, hogy hallotta, hogy némelyik darab akár több tízmillió dollárt is érhet – nem tudja, pontosan miről van szó.

 

Megfoghatatlan, mégis rengeteg pénzbe kerül

Az NFT a Non-Fungible Token, azaz a nem helyettesíthető zseton rövidítése, létrejöttét pedig 2017-re datáljuk. A tokeneket az Ethereum blokkláncon bocsájtják ki, amelynek segítségével meg lehet akadályozni az adatok meghamisítását. A lényeg az egyediség, amit az a kódsor idéz elő, ami képhez, animációhoz, videóhoz, vagy épp hangfájlhoz van kapcsolva – ezt jelenti az NFT.

A már említett blokkláncokkal a digitális térben is lehetségessé vált vált, hogy valami egyedi és megismételhetetlen legyen, mert digitális egységek rögzítik a lenyomatot, a tranzakció idejét, a tulajdonost, a szerződést. Ez mind nyilvános és visszakövethető, a vásárló pedig Ethereum elnevezésű kriptovalutával licitálhat az adott tartalomra.

 

Mire jó az NFT?

A nem helyettesíthető zsetonok legtöbbje digitális alkotás, amely megnyitotta, egyszerűbbé tette az utat a művészek számára, hogy a kreálmányukat maguk értékesítsék. Az NFT lényege, hogy tulajdonjog biztosítva legyen az adott token fölött, és az adott személy igazolni tudja, hogy ő az eredeti példány tulajdonosa.

Iratkozzon fel a hírlevelünkre!

Iratkozzon fel a hírlevelünkre, hogy elsőként értesülhessen legújabb projektjeinkről és technológiai újdonságainkról.

Óvakodjon a WebOrigo-t megszemélyesítő csalóktól

Tudomásunkra jutott, hogy gátlástalan személyek meggyőző átverések létrehozására használják cégünk nevét és logóját. Ezek a csalók gyakran használnak megtévesztő e-maileket, hamis weboldalakat vagy közösségi média profilokat, amelyek megpróbálják utánozni hivatalos csatornáinkat. Céljuk az, hogy a felhasználókat érzékeny személyes adatok, például bejelentkezési adatok, pénzügyi adatok vagy egyéb bizalmas adatok kiadására csábítsák.

10 gyakori SEO hibák elkerülése az e-kereskedelemben

A keresőoptimalizálás (SEO) kulcsfontosságú minden e-kereskedelmi vállalkozás sikeréhez. Ez a kulcsa annak, hogy webáruháza jól szerepeljen a keresőmotorok találati listáján, vonzza az organikus forgalmat, és végső soron az eladásokat. Vannak azonban olyan gyakori SEO hibák, amelyeket az e-kereskedelmi vállalkozások gyakran elkövetnek, és amelyek akadályozhatják növekedésüket és sikerüket. Ebben a cikkben 10 ilyen gyakori SEO hibát emelünk ki, és betekintést nyújtunk abba, hogyan kerülheti el őket.