Elindult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” Program | Sonkodi Ádám kollégánk várja a hívását: +36 30 688 6846

Mi az NFT? – ismerkedés a fogalommal

Feltöltés dátuma:

Villámgyorsan terjed az NFT kifejezés, és már a digitális világban sem kell feltétlenül gyakori vendégnek lenni, hogy találkozzunk a rövidítéssel. Az emberek nagyrésze azonban – azon kívül, hogy hallotta, hogy némelyik darab akár több tízmillió dollárt is érhet – nem tudja, pontosan miről van szó.

 

Megfoghatatlan, mégis rengeteg pénzbe kerül

Az NFT a Non-Fungible Token, azaz a nem helyettesíthető zseton rövidítése, létrejöttét pedig 2017-re datáljuk. A tokeneket az Ethereum blokkláncon bocsájtják ki, amelynek segítségével meg lehet akadályozni az adatok meghamisítását. A lényeg az egyediség, amit az a kódsor idéz elő, ami képhez, animációhoz, videóhoz, vagy épp hangfájlhoz van kapcsolva – ezt jelenti az NFT.

A már említett blokkláncokkal a digitális térben is lehetségessé vált vált, hogy valami egyedi és megismételhetetlen legyen, mert digitális egységek rögzítik a lenyomatot, a tranzakció idejét, a tulajdonost, a szerződést. Ez mind nyilvános és visszakövethető, a vásárló pedig Ethereum elnevezésű kriptovalutával licitálhat az adott tartalomra.

 

Mire jó az NFT?

A nem helyettesíthető zsetonok legtöbbje digitális alkotás, amely megnyitotta, egyszerűbbé tette az utat a művészek számára, hogy a kreálmányukat maguk értékesítsék. Az NFT lényege, hogy tulajdonjog biztosítva legyen az adott token fölött, és az adott személy igazolni tudja, hogy ő az eredeti példány tulajdonosa.

Iratkozzon fel a hírlevelünkre!

Iratkozzon fel a hírlevelünkre, hogy elsőként értesülhessen legújabb projektjeinkről és technológiai újdonságainkról.

Elindult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” Program

A WebOrigo részt vesz a programban, mint potenciális szolgáltató partner.

Trendek és kereslet előrejelzése: A mesterséges intelligencia ereje a készlet-előrejelzésben

A készletgazdálkodás minden vállalkozás kritikus szempontja, amely befolyásolja a költségeket, az ügyfelek elégedettségét és az általános nyereségességet. Hagyományosan a készlet-előrejelzés kézi módszerekre és a múltbeli adatok elemzésére támaszkodott, ami gyakran pontatlanságot és hatástalanságot eredményezett. A mesterséges intelligencia (AI) és a gépi tanulás megjelenésével azonban a vállalkozásoknak ma már hatékony eszközök állnak rendelkezésükre a trendek és a kereslet soha nem látott pontosságú előrejelzéséhez. Ebben a cikkben a mesterséges intelligencia átalakító erejét vizsgáljuk a készlet-előrejelzésben, és azt, hogy a vállalkozások hogyan használhatják ki ezeket a technológiákat ellátási láncuk működésének optimalizálására.