A SEO előnyei és hátrányai

Feltöltés dátuma:

Mi az a SEO?

A keresőoptimalizálás (SEO) az a folyamat, amellyel organikus forgalmat érhet el webhelye, és javíthatja a helyezést a keresőmotorok eredményoldalán. Ehhez kiváló minőségű tartalom létrehozása, webhelye műszaki állapotának figyelése, más webhelyekről az Ön webhelyére mutató linkek beszerzése, a webhely helyi keresési jelenlétének fenntartása stb. szükséges.

Miért fontos a SEO?

A SEO éppúgy a keresőmotorokról szól, mint a keresőmotort használó emberekről. A lényeg a láthatóság növelése, valamint az, hogy ügyfelei könnyebben megtalálják vállalkozását, amikor az Ön által kínált termékeket és szolgáltatásokat keresik. A SEO azért fontos, mert a helyezése mindig összefügg a láthatósággal.

A láthatóság növelése érdekében arra kell összpontosítania, hogy a megcélzott ügyfelei mit keresnek az interneten, milyen megoldásokat keresnek, és milyen tartalmat és kulcsszavakat használnak. Ahhoz, hogy kitűnjön a versenytársak közül és javítsa a konverziókat, fontosnak kell lennie weboldala keresőoptimalizálásának.

Manapság az emberek a keresőmotorokra támaszkodnak, hogy segítsenek bármit felfedezni. Lehet többek között online vásárolni, címet, áruházat, szolgáltatást, szaküzletet vagy oktatási kurzusokat keresni a Google keresőjében.

Ez azt jelenti, hogy függetlenül attól, hogy cége mit értékesít, a potenciális ügyfelek nagy valószínűséggel az Önéhez hasonló termékeket vagy szolgáltatásokat keresnek az interneten. Keresőoptimalizálásra van szüksége, ha fel szeretné kelteni a figyelmüket, és a webhelyére szeretné terelni őket.

A SEO előnyei

A SEO fő előnye a Google-ban elért láthatóság.

1. Növeli az organikus felfedezést és a forgalmat

Az organikus láthatóság, amely megnövekedett webhelyforgalmat eredményez, a SEO hatalmas előnye. A keresőoptimalizálás hiper célzott és ügyfélközpontú. A hatékony SEO stratégia elősegíti, hogy weboldalait a releváns keresési lekérdezéseken keresztül a releváns közönséghez eljuttassa.

Mivel a felhasználó már keresi, amit kínál, az organikus láthatóság minőségi forgalmat irányít webhelyére anélkül, hogy megpróbálná elcsábítani vagy meggyőzni a látogatót.

Átlagosan 40 000 keresés történik a Google-ön másodpercenként. Azaz: napi 3,5 milliárd lekérdezés a világban. Ezért a keresés első oldalán való helyezés milliós megtekintést érhet el.

2. A SEO javítja a hitelességet és a bizalmat

A Google első oldalán elhelyezett rangsor növeli a hitelességet a potenciális ügyfelek körében. A Google az oldalon belüli és azon kívüli jelek tucatjai alapján rangsorolja a webhelyeket, mint például a létrehozott tartalom, a webhely sebessége és a mobil használhatóság. Bár a fogyasztók többsége valószínűleg nem veszi figyelembe ezeket a jeleket, a felhasználók azt várják, hogy a Google először releváns, értékes tartalmat biztosítson. A legtöbben implicit módon megbíznak az algoritmusban, és a felhasználók 75%-a nem lép tovább a második oldalra.

A bizalom a keresőmotorok tekintélyén és egy kiváló minőségű terméken vagy szolgáltatáson alapul, amely hitelességet épít a látogatók körében.

3. A SEO 24 órás promóciót biztosít

A keresőoptimalizálási erőfeszítések munkaidő után sem állnak meg. A tartalom nem tűnik el a költségvetés kimerülése után sem, például fizetett hirdetés esetén. A SEO révén elért helyezések a hét minden napján, 24 órában reklámozzák webhelyét, maximálisan kihasználva a másodpercenként előforduló (legalább) 60 000 Google-keresést. A SEO ismét egyedülálló, mert lehetővé teszi, hogy vállalkozása elérje a felhasználókat, miközben Önt keresik – nem pedig a városból kifelé vezető óriásplakátokon és reklámújságokban.

4. A SEO optimalizálja a felhasználói élményt

A felhasználói élmény a SEO kritikus összetevője, és a Google rangsorolásának jelentős tényezője. A Search Engine Journal kifejti: „A Google megtanulta, hogyan kell értelmezni a kedvező vagy kedvezőtlen felhasználói élményt, és a pozitív felhasználói élmény a webhely sikerének kulcsfontosságú elemévé vált.”

A Google-felhasználók azt várják, hogy kérdésére pillanatok alatt választ kapjon. Az a látogató, aki rákattint egy webhelyre, és rossz felhasználói élménnyel találkozik – például a mobilos inkompatibilitás vagy a felugró ablakok tömege –, valószínűleg másodperceken belül távozik. A magas visszafordulási arány azt jelzi a Google-nak, hogy a weboldal nem értékes a felhasználó számára, ami gyakran alacsonyabb helyezést eredményez.

5. Kapcsolatot építhet ki más webhelyekkel

A jó hírű webhelyekről származó linkek szerzése szintén a SEO stratégia előnye. Ez azt jelenti, hogy a webhelyek optimalizálásának egyik legnagyobb része, hogy a kimenő SEO stratégiákra is összpontosítson.

Az iparági blogokon, hírügynökségeken és más releváns webhelyeken való elhelyezés vagy lefedettség esélyeinek megtalálása jelentősen elősegítheti webhelye vagy márkája növekedését.

Még a Google is szereti az egymásra linkelt webhelyeket, ezért érdemes arra koncentrálnia, hogy hivatkozásokat adjon hozzá más webhelyekhez, és reklámozza azokat a cikkeiben.

6. Értékes tartalmat fog nyújtani

A SEO egyik előnye, hogy pontosan tudja, mit keresnek az emberek.

Emiatt ezután egy személyre szabott darabot kínálhat: egy cikket, amely választ ad a felhasználók minden aggályára az Ön iparágával kapcsolatos témában. Így a lehető legjobb szöveget készíti, amely megoldást nyújt a potenciális fogyasztó problémáira.

7. A SEO eléri a teljes célközönséget

A SEO nem csak egyetlen célközönséggel rendelkező szervezeteknek szól. A keresőoptimalizálás ugyanolyan hatékony a különböző célközönségeket megcélzó cégeknél, esetleg ugyanazzal a szolgáltatással.

Például egy klíma telepítő cég kiszolgálhat lakástulajdonosokat és kereskedelmi ügyfeleket, két külön közönséget. A SEO lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy minden közönséget elérjenek a szándék vezérelt kulcsszókutatással. Mindkét közönség elérése érdekében külön szolgáltatási oldalak hozhatók létre, amelyek közül az egyik a „lakásos klíma telepítési szolgáltatások”, a másik pedig a „kereskedelmi klíma telepítési szolgáltatások” kulcsszót célozza meg.

8. A SEO kulcsa a keresés láthatóságának

Vitathatatlanul digitális korszakban élünk. A befolyásos márkajelenlétet létrehozni szándékozó szervezeteknek láthatónak kell lenniük az interneten. Ha azonban nem az első oldalon tartózkodik, valószínűleg nem nyerhet kattintásokat, és nem hirdeti márkáját senkinek. Ma a keresőoptimalizálás kulcsfontosságú a virágzó márkaidentitás szempontjából.

9. A SEO több kattintást ér el, mint a PPC

A fizetett keresőmotoros hirdetés (PPC) és a SEO jól működik együtt. A fizetett keresési eredmények élén és az első oldalon megjelenő organikus rangsorok között a webhelyek rangsorolása további lehetőségeket kínál a fogyasztóknak webhelye felkeresésére, és erősíti a márka hitelességét. Ezenkívül a SEO-adatok felhasználhatók PPC-stratégia tájékoztatására és optimalizálására.

A SEO átkattintási aránya sokkal magasabb, mint a PPC kampányoké. Emellett az akvizíciós költség is sokkal alacsonyabb SEO használatakor, mint PPC esetén.

A PPC hirdetések megjelenhetnek az organikus keresési eredmények felett, de az organikus találatokra leadott kattintások száma sokkal magasabb. Ennek oka lehet az emberek Google-be vetett bizalma és a szponzorált linkekkel szembeni bizalmatlanság. Tudják, hogy mely linkekért fizetnek, és úgy döntenek, hogy bíznak a keresőmotorban, hogy a legjobb eredményeket nyújtsa.

A SEO kétségtelenül a jobb választás a konverziók, a hosszú távú forgalom és a ROI szempontjából, mint a PPC.

10. A SEO egy hosszú távú marketingstratégia

Míg a minőségi SEO gyakran már az első évben jelentős üzleti hatást fejt ki, a keresőoptimalizálási erőfeszítések idővel összenövekednek, ami több éven át jobb eredményekhez vezet. Valójában a SEO-eredmények és a ROI nagysága megfelel a költségvetésnek, a ráfordított erőfeszítésnek és időnek.

Ha egy SEO cég azonnali eredményeket ígér, legyen óvatos.

Az átgondolt SEO stratégia megvalósítása – például a tartalomkészítés és az oldaloptimalizálás – és a Google algoritmusának elsajátítása külön időt vesz igénybe. Ahhoz, hogy a SEO digitális marketingstratégiájába történő beépítésével a legjobb eredményeket érje el, készüljön fel arra, hogy a SEO-t figyelemre méltó, hosszú távú megtérüléssel járó befektetésnek tekintse.

A ma megírt tartalom segít eladni holnap, holnapután és azután.

A SEO hátrányai

Ahogy már említettük, ha webhelyét SEO bevált gyakorlatokkal látja el, az nagyon előnyös lesz cége számára.

Azonban vannak bizonyos hátrányai a SEO végzésekor, amelyeket figyelembe kell vennie:

1. A SEO időbe telik

Az, hogy a keresőoptimalizálás sokáig tart, az egyik fő „de”, amellyel a vezetők szembesülnek az online tér pozicionálásban való befektetés előtt.

Mennyi ideig tart, amíg megjelenik a Google első oldalán? A határozott válasz: attól függ.

Mitől függ? Sok tényezőtől. A legfontosabbak közül néhány, amelyet figyelembe kell venni:

  • Mekkora a weboldala
  • Mennyire új a domainje
  • Mennyire frissek a tartalmak
  • Milyen kulcsszavakat használ a rangsoroláshoz

Tapasztalatunknak köszönhetően, heteken belül pozitív változások figyelhetőek meg. Azonban megjegyezzük, hogy a Google első oldalának elérése átlagosan 2 és 6 hónapig tart.

Javaslat: legyen türelemmel, és kérjen tanácsot szakértőktől, akik segítenek megtalálni a leghatékonyabb módokat vállalkozása pozícionálására a SEO világában.

Az egyik első és legfontosabb lépés az, hogy mélyreható kulcsszóelemzést végezzen. Ez azt jelenti, hogy megtudja, milyen kifejezéseket használnak potenciális ügyfelei, amikor az alábbiakhoz kapcsolódó dolgokat keresnek: a) az Ön iparága; b) Az Ön és versenytársai által értékesített termékek vagy szolgáltatások, valamint C) Az átlagos fogyasztó gyakran ismételt kérdései.

2. SEO-val versenyez az internet többi részvevőivel együtt

Az online világban nagyobb a verseny, mint gondolná.

Az interneten webhelyek ezrei hoznak létre tartalmat ugyanarról a termékről vagy szolgáltatásról, és meg kell határoznia, hogyan különbözteti meg magát tőlük.

Például:

Tegyük fel, hogy az Ön vállalkozása egy autósbolt, és ugyanabban az utcában, ahol Ön van, van egy másik, az Önéhez hasonló üzlet.

Ebben az összefüggésben a versenytársnál jobb munkavégzés az lenne, ha megvizsgálná az üzletüket: többek között mit árulnak, mik az áraik, milyen a hangulat az üzletben.

Az online világban hasonló a helyzet. A különbség az, hogy Ön nem csak az ugyanabban az utcában lévő intézménnyel versenyez, hanem a Google-on elhelyezett összes vállalkozással.

Nyilvánvalónak tűnik, de az internet nem fogja tudni, hogy ki a riválisa, amíg nem vizsgálja meg az összes találatot, amelyet a keresőmotor visszaad, amikor az Ön iparágával kapcsolatos lekérdezést végzi.

A verseny helyes értékelése képet ad arról, hogy hány (és mely) webhelyet kell legyőznie ahhoz, hogy megszerezze a Google első helyeit.

Javaslat: ne pozícionálja magát nagyon általános kulcsszavakra. Például: „autósbolt”.

Nagyon pontosnak kell lennie a kulcsszavak használatában, hogy javítsa pozícióját a Google-ön. Használjon olyan részletes lekérdezéseket, mint „Renault autósbolt Budapesten”.

3. A SEO-ban az eredmény nem garantált

Lehetetlen megjósolni egy SEO projekt eredményeit.

Ennek fő oka az, hogy a Google algoritmusa folyamatosan változik, ahogy az egyes lekérdezések trendjei és keresési mennyisége is.

Javaslat: ügyeljen a fő SEO mutatókra a projekt során. Végül is ők azok, akik elvezetik Önt ahhoz, hogy megtudja, mi működik és mi nem.

4. A SEO folyamatos éberséget igényel

A SEO állandó felülvizsgálatot igényel, hogy ne veszítse el az elért eredményeket.

A SEO karbantartás szakaszában kényelmes áttekinteni, hogy mi történt a SEO On Page és Content Marketing során, és javaslatot tehet a módosításokra.

Javaslat: Rendszeresen végezzen karbantartást webhelye SEO-ján, amelyben frissíti a címeket és a leírásokat, valamint a felhasználói élményt.

Ne feledje, hogy ennek a pontnak az a célja, hogy maximalizálja a SEO-stratégia eredményeit, és garantálja, hogy ne veszítse el érvényességét vagy hatékonyságát.

5. A SEO kezdetben nem nyereséges

Eleinte sok pénzt fog befektetni, és nem fogja látni a megtérülést. Vagyis erőfeszítéseket tesz anélkül, hogy nagyobb nyereséget kapna.

Ne feledje azt is, hogy a látogatások nem értékesítések: nem minden ember, aki felkeresi webhelyét, vásárol vagy veszi igénybe szolgáltatásait Öntől.

Javaslat: bízzon a keresőoptimalizálóban, és legyen türelmes. Ha optimalizálni meri webhelyét, kövesse az ellenőrzőlistája lépéseit.

6. Több befektetést igényel, mint a marketing más területei (eleinte)

A SEO egyik hátránya, hogy a marketing kevésbé ismert területe, mint a közösségi média vagy a reklám.

Mivel a legtöbb marketing ügynökség nem erre specializálódott, a SEO-szolgáltatások általában magas költségekkel járnak az első változtatáskor.

Javaslat: alaposan vizsgálja meg az ügynökségi piac kínálatát, és próbáljon meg az adott területre specializálódott céget választani.

7. A fekete kalap gyakorlatok miatt a Google megbünteti

Vannak bizonyos agresszív SEO gyakorlatok, amelyek úgy manipulálják a keresőmotort, hogy rövid időn belül nagyszerű eredményeket érjenek el.

Ezekkel a „trükkökkel” vagy - angol megfelelő nevén - black hat SEO-val bünteti a Google a rangsoron belüli eséssel vagy a weboldal eltávolításával a keresőmotorok találatai közül.

A hamis gyakorlatok kipróbálása, például a szervetlen forgalom megszerzése vagy a túl sok kulcsszó használata nem hoz pozitív eredményeket.

Éppen ellenkezőleg, meg kell értenie ennek a robotnak a működését. Ez lehetővé teszi, hogy a kedvében járjon, és az első oldalán helyezkedjen el.

Javaslat: béreljen fel egy SEO-ra szakosodott csapatot, amelyek biztosítják, hogy becsületes és minőségi munkát végeznek webhelyén.

Következtetések

A webes pozicionálási projektek több szempontból is sikeresek lehetnek, de a fő előny az, hogy éppen akkor jelenik meg, amikor potenciális ügyfelei keresik Önt.

Látogatásai, ügyfelei, sőt eladásai száma azonban nem fog egyik napról a másikra növekedni: párhuzamos és folyamatos erőfeszítésekre, valamint türelemre és időre van szükség ahhoz, hogy meglássuk a SEO hatását.

Ne feledje, hogy a webes pozicionálás az attrakciós marketing (inbound marketing) részeként azt a célt szolgálja, hogy az Ön márkája ne az legyen, amelyik közelít a lehetséges fogyasztóhoz, hanem a fogyasztó az, aki Önhöz fordul.

A potenciális fogyasztók mágnessé válása hosszú távon a legjövedelmezőbb értékesítési stratégia, ezért azt javasoljuk, hogy rendelkezzen a Google első oldalának meghódításához szükséges erővel.

Használja ki a SEO előnyeit vállalkozása számára a WebOrigo segítségével.

A márka webhelyére bevezetett kiváló minőségű SEO jótékony, hosszú távú eredményekkel jár. Keresőoptimalizálási csapatunk elkötelezett a figyelemre méltó megtérülés mellett, teljes átláthatóságot biztosítva az átfogó SEO folyamat során.

 

 

 

 

 

Iratkozzon fel a hírlevelünkre!

Iratkozzon fel a hírlevelünkre, hogy elsőként értesülhessen legújabb projektjeinkről és technológiai újdonságainkról.

Az online értékesítést és üzletmenedzsmentet forradalmasítása a mesterséges intelligenciával

Miben tud segíteni az AI, hogy a webshopunk hatékonyabban működjön? A Prodyflow AI-vezérelt megoldásai átalakították a Vivien Vance ruházati márka online értékesítését és üzletmenedzsmentjét. Előrejelző analitikával és automatizálással az AI-alapú forgalom- és készlet-előrejelző rendszerünk optimális készletszinteket biztosít, csökkentve a költségeket és kiküszöbölve a készlethiányt. Az AI chatbot bevezetése lehetővé teszi a Vivien Vance számára, hogy éjjel-nappal személyre szabott segítséget nyújtson, miközben értékes erőforrásokat takarít meg.

A hagyományos finanszírozástól a DeFi-ig: A bankszektor fejlődésének megértése

Az elmúlt években a banki és pénzügyi szféra a technológiai fejlődés és a paradigmaváltás hatására mélyreható átalakuláson ment keresztül. Ennek az evolúciónak az egyik legjelentősebb fejleménye a decentralizált pénzügyek (DeFi) térhódítása, amely megkérdőjelezi a hagyományos bankrendszerek dominanciáját. Ennek az átalakulásnak a megértéséhez fel kell tárni a hagyományos pénzügyek gyökereit, fel kell ismerni korlátait, és fel kell ismerni a DeFi innovatív lehetőségeit.